"2021-01-01T06:45:56.648Z"^^ . . . . "A posthumous triumph for Meyerbeer, L'Africaine makes her grand return to the stage of the Marseille Opera with a first-rate vocal quartet made up of Karine Deshayes, Florian Laconi, H\u00E9l\u00E8ne Carpentier and Florian Sempey.\n\nA mythical score, representative of the aesthetics of the great opera, L'Africaine is Meyerbeer's very last score, which died just after he had put an end to it. The fruit of a long gestation period between Scribe - in charge of the libretto - and Meyerbeer, the work was initially intended to take place partly in Africa, but the authors preferred India. They attempt to draw a singular portrait of the explorer Vasco de Gama and the Indian queen S\u00E9lika, while including critical comments on slavery and European colonial expansion. The result of this collaboration is a brilliant score, rich in memorable arias and vocal ensembles that are particularly significant of the composer's aesthetics.\n\n \nOpera in 5 acts\nBooklet by Eug\u00E8ne SCRIBE\nFirst performance in Paris, Op\u00E9ra, April 28, 1865\n\nMusical Direction Roberto RIZZI BRIGNOLI\nDirected by Charles ROUBAUD\n\nLATEST PRODUCTION\n\nMarseille Opera Orchestra and Choir\n\n\n--- Around the show\nFriday 28th May at 5.15pm - Biblioth\u00E8que Municipale \u00E0 Vocation R\u00E9gionale\nMusical conference and meeting with African artists\nThe Municipal Library of Marseille, the Alcazar, in collaboration with the Opera and the Odeon, offers meetings with artists, around lyric works and operettas."@en . "Triomphe posthume de Meyerbeer, L'Africaine fait son grand retour sur la sc\u00E8ne de l'Op\u00E9ra de Marseille avec, pour l'interpr\u00E9ter, un quatuor vocal de premier ordre form\u00E9 de Karine Deshayes, Florian Laconi, H\u00E9l\u00E8ne Carpentier et Florian Sempey.\n\nPartition mythique, repr\u00E9sentative de l'esth\u00E9tique du grand op\u00E9ra, L'Africaine est la toute derni\u00E8re partition de Meyerbeer, mort juste apr\u00E8s y avoir mis un point final. Fruit d'une longue gestation entre Scribe - en charge du livret - et Meyerbeer, l'oeuvre devait initialement se d\u00E9rouler en partie en Afrique mais les auteurs lui pr\u00E9f\u00E8rent l'Inde. Ils s'attachent \u00E0 dresser un portrait singulier de l'explorateur Vasco de Gama et de la reine indienne S\u00E9lika tout en y incluant des propos critiques \u00E0 l'\u00E9gard de l'esclavage et de l'expansion coloniale europ\u00E9enne. Le r\u00E9sultat de cette collaboration est une partition brillante, riche en airs m\u00E9morables et ensembles vocaux particuli\u00E8rement significatifs de l'esth\u00E9tique du compositeur.\n\n \nOp\u00E9ra en 5 actes\nLivret de Eug\u00E8ne SCRIBE\nCr\u00E9ation \u00E0 Paris, Op\u00E9ra, le 28 avril 1865\n\nDirection musicale Roberto RIZZI BRIGNOLI\nMise en sc\u00E8ne Charles ROUBAUD\n\nNOUVELLE PRODUCTION\n\nOrchestre et Choeur de l'Op\u00E9ra de Marseille\n\n\n\u2022\u2022\u2022 Autour du spectacle\nVendredi 28 mai \u00E0 17h15 - Biblioth\u00E8que Municipale \u00E0 Vocation R\u00E9gionale\nConf\u00E9rence musicale et rencontre avec les artistes de l'Africaine\nLa Biblioth\u00E8que Municipale de Marseille, l'Alcazar, en collaboration avec l'Op\u00E9ra et l'Od\u00E9on, propose des rencontres avec des artistes, autour des ouvrages lyriques et des op\u00E9rettes."@fr . "L'Africaine - Giacomo Meyerbeer"@fr . "13EVT114224" .