. . . . . . . "Christophe Perton adapts and directs Jean Cocteau's diabolical vaudeville. With Charles Berling and Muriel Mayette-Holtz.\n\nA hellish machine, the play illuminates the tumultuous love affairs of a family by masterfully using the codes of vaudeville. But beyond appearances, Christophe Perton emphasizes that the fuel of this machine is composed of all the elements that make up tragedy. \"Without concession, without compromise, Jean Cocteau dissects these bodies gangrenous, atrophied by the disease that is love,\" remarks the director, who sees in Yvonne's unconditional love for Michel, her twenty-year-old son, an echo of Cocteau's love for Jean Marais.\n\nThe impeccably constructed play readjusts the balances throughout the acts. If the mother asserts herself in the first act, the young woman with whom Michel is in love then takes the ascendancy, before the father and the aunt upset the process. Within an evolving dramaturgy that evokes the conflict between order and disorder that is both manifest and subterranean, a number of great actors give substance to the drama, including Muriel Mayette-Holz (Yvonne, the mother), Charles Berling (George, the father), Maria de Medeiros (L\u00E9o, the aunt), and the young and promising Emile Berling (Michel, the son).\n\nTo search hearts beyond convention.."@en . "Christophe Perton adapte et met en sc\u00E8ne le vaudeville diabolique de Jean Cocteau. Avec notamment Charles Berling et Muriel Mayette-Holtz.\n\nMachine infernale, la pi\u00E8ce \u00E9claire les tumultes amoureux d\u2019une famille en reprenant avec maestria les codes du vaudeville. Mais, au-del\u00E0 des apparences, Christophe Perton souligne que le carburant de cette machine se compose de tous les \u00E9l\u00E9ments qui fondent la trag\u00E9die. \u00AB Sans concession, sans compromis, Jean Cocteau diss\u00E8que ces corps gangr\u00E9n\u00E9s, atrophi\u00E9s par cette maladie qu\u2019est l\u2019amour. \u00BB remarque le metteur en sc\u00E8ne, qui voit en l\u2019amour inconditionnel d\u2019Yvonne pour Michel, son fils de vingt ans, un \u00E9cho \u00E0 l\u2019amour de Cocteau pour Jean Marais.\n\nLa pi\u00E8ce impeccablement construite r\u00E9ajuste au fil des actes les \u00E9quilibres. Si la m\u00E8re s\u2019affirme lors du premier acte, la jeune femme dont est \u00E9pris Michel prend ensuite l\u2019ascendant, avant que le p\u00E8re et la tante ne bousculent le processus. Au sein d\u2019une dramaturgie \u00E9volutive \u00E9voquant le conflit \u00E0 la fois manifeste et souterrain entre ordre et d\u00E9sordre, des acteurs d\u2019envergure donnent corps au drame, dont Muriel Mayette-Holz (Yvonne, la m\u00E8re), Charles Berling (George, le p\u00E8re), Maria de Medeiros (L\u00E9o, la tante), et le jeune et prometteur Emile Berling (Michel, le fils).\n\nPour fouiller les c\u0153urs au-del\u00E0 des conventions\u2026"@fr . "Th\u00E9\u00E2tre : Les parents terribles"@fr . "FMAPIC080V50DHCU" .